Основні тези
- Перенесення призову для студентів з 1 листопада 2025 року відбувається автоматично через онлайн-платформу “Резерв+”, якщо його було оформлено в цифровому форматі.
- Папери для відновлення перенесення призову більше не приймаються через військкомати, їх варто надавати через “Резерв+” або центри надання адміністративних послуг.

Як поновити відстрочку студенту? / Freepik. Ілюстративне фото
Під час навчання особі, що навчається, двічі на рік необхідно відновлювати перенесення призову. Що для цього потрібно виконати?
Який перелік документів слід зібрати студенту, в якого закінчується термін перенесення призову, і що потрібно зробити згодом, інформує 24 Канал.
Перенесення призову для студента – як його відновити?
Право на перенесення мобілізації мають ті, хто здобуває професійну, фахову передвищу та вищу освіту, інтерни та докторанти. А ще аспіранти, які проходять навчання на денній формі.
Відповідно до змін, які були внесені до Порядку 31 грудня 2024 року рішенням Кабміну №1558, перенесення надається на пів року. Тому, кожного півріччя студентам потрібно його відновлювати.
Візьміть до уваги! Верховна Рада України продовжила воєнний стан і загальну мобілізацію ще на 90 діб – з 05:30 5 листопада 2025 року – до 05:30 03 лютого 2026 року.
З 1 листопада 2025 року в Україні офіційно чинні нові правила оформлення та подовження перенесень призову від мобілізації. Згідно з п. 60 Постанови № 560, подовження перенесення відбувається в автоматичному режимі.
Якщо перенесення було оформлено онлайн за допомогою “Резерв+”, його дія – триває автоматично разом з продовженням мобілізації.
Система проведе перевірку, і в особистому обліковому записі з’явиться статус “Перенесення продовжено”, або ж – повідомить про потребу в додаткових паперах.
Майте на увазі! Юристи радять кожному студенту перевірити актуальність статусу в застосунку після 5 листопада.
Зауважте, що канікули і закінчення навчального року не є причиною для втрати права на перенесення. Пів року перенесення для студента – це:
- вересень-лютий,
- березень-серпень.
Якщо не відбулося автоматичного подовження, то найбільш часта причина – реєстри не змогли знайти підтвердження підстав для перенесення. Отже:
- перевірте свої дані;
- оновіть документи онлайн;
- при потребі подайте заяву знову.
Ще одна важлива зміна полягає в тому, що з 1 листопада 2025 року папери на оформлення та подовження перенесення військкомати більше не беруть.
Це потрібно буде робити через – “Резерв+” або ЦНАПи. Тому, рекомендації, які працювали раніше, стосовно подання документів, дійсні до 01.11.2025.
Подача документів на подовження перенесення у паперовому вигляді через ЦНАП:
- Приходите в зручний для вас ЦНАП.
- Подаєте заяву та папери (довідка з ЄДЕБО, яка підтверджує навчання; паспорт або ID-картка; військовий квиток або тимчасове посвідчення військовозобов’язаного; попереднє рішення про перенесення (якщо воно є).
- Адміністратор сканує і передає їх до ТЦК та СП.
Після того, як вашу заяву розглянуть, адміністратор повідомить результат і при необхідності роздрукує електронний військово-обліковий документ з відміткою про перенесення.
Офіційне рішення про відмову в перенесенні вам надішлють на електронну пошту, або ви зможете забрати документ у військкоматі з печаткою.
Військкомат не може сам скасувати перенесення. Це може зробити тільки комісія.
