Навчальний рік добігає кінця, тож саме час пригадати прочитані книжки та улюблених літературних героїв. Але як зробити це змістовно і захопливо, щоб ваш підсумковий урок не перетворився на нудне повторення? Діана Мельникова, вчителька української мови та літератури, розробила інтерактивні картки. Молодші школярі створять скриньку-картинку за мотивами улюбленої історії, учні середньої школи оберуть собі друзів з-поміж героїв творів, а старшокласники розкажуть про своїх літературних крашів! Здається, це буде справді незабутній урок для ваших учнів.
Діана Мельникова,
вчителька української мови та літератури,
письменниця, дослідниця літератури
ПОЧАТКОВА ШКОЛА
Скринька-картинка за улюбленою книжкою
Скільки цікавих історій ви з дітьми прочитали протягом року? Серед них точно є ті, що сподобалися найбільше! Тож саме цю улюблену історію можна перетворити на 3D-ілюстрацію, або скриньку-картинку. Таке завдання допоможе дітям творчого опрацювати зміст прочитаного твору: учні мають і переосмислити текст, відрефлексувати його, виділити найцікавіше і подумати над реалізацією проєкту, спланувати дії в команді. Мета завдання: розвинути творчі навички дітей, навички командної роботи, створити стійкий зв’язок навчання-читання-задоволення.
Об’єднайте клас у малі групи (по 3–4 дітей у групі) та попросіть кожну групу обрати свою улюблену книжку. Важливо, щоб діти обирали історії з тих, які ви читали разом усім класом. Для підсумкового уроку подбайте, щоб кожна група мала із собою обрану книжку, але щоб діти не знали, які історії обрали учні з інших груп. Також попросіть дітей принести на урок коробки від взуття та підготуйте великий вибір кольорового паперу, фломастерів, олівців. Далі — усе просто: роздайте дітям інтерактивні картки і приготуйтеся дивуватися дитячій фантазії!
Приклади скриньок-картинок
Завантажити картки для початкової школи
СЕРЕДНЯ ШКОЛА
Граємо в «Літературного крокодила»
і дискутуємо про літературу
Підсумковий урок наприкінці року — це своєрідна корисна рефлексія щодо всього вивченого курсу. Доволі об’ємне завдання, погодьтеся, якщо зважати на обсяг вивчених текстів. Тому в інтерактивних картках є і весела гра «Літературного крокодила», і завдання для аналізу тексту з психологічними елементами. Ці активності допоможуть учням краще осягнути проблему твору, а найголовніше — краще зрозуміти себе, наскільки прочитане відгукується кожному. Такий метод розвиває емоційний інтелект і висвітлює одну з головних функцій літератури як мистецтва — викликати емоції, проживати чужий досвід як власний і робити на основі цього висновки, корисні для життя.
Отже, об’єднайте клас у команди, підготуйте капелюх або коробку і маленькі папірці для гри. Роздайте дітям інтерактивні картки: усі подальші інструкції вони зможуть прочитати та виконати в командах самостійно. Ваша ж роль на уроці — модерувати веселу літературну гру та дискусію.
Завантажити картки для середньої школи
СТАРША ШКОЛА
Літературний краш
та резюме відомого письменника
Інтерактивні картки для старшої школи допоможуть дітям досягнути одразу кілька цілей: навчитися підбивати підсумки, виокремлювати найцікавіше, найголовніше, розвивати навички аналітичного, критичного й творчого мислення та тренуватися презентувати себе. Фокус цих завдань — на груповій роботі, творчій складовій та унікальності презентації.
Об’єднайте клас у команди. Кожна команда обирає свого улюбленого героя або героїню за навчальний рік за будь-якими критеріями, наприклад: найхаризматичніший, найяскравіший, найчуттєвіший, найсильніший, найдобріший, той, що найбільш вразив. Критерії діти обирають самі. Упевніться, щоб учні обрали і чоловічих, і жіночих персонажів. Усі інші інструкції учні знайдуть на інтерактивних картках. Ваша роль на цьому уроці — модерувати презентації дітей і стежити за часом.
Завантажити картки для старшої школи
Поділитися цією статтею
Источник: www.osvitoria.media