
Освіта для життя» – дієвий інструмент для освітян, що полегшує планування навчальних занять та робить навчання послідовним і захопливим для школярів. Це перший всебічний цифровий ресурс, що поєднує матеріали для роботи педагога в єдиному місці: державні стандарти, навчальні програми, концептуальні основи сфер, підбірки вправ та засоби оцінювання. У даній статті МОН дало відповіді на найчастіші питання щодо функціонування з платформою.Яким чином платформа допомагає педагогу: що на ній реально можливо зробити?
На платформі зібрані різноманітні матеріали для підготовки до уроків. Інтерактивний держстандарт надає можливість відстежити прогрес дитини в досягненні результатів навчання від 1 до 12 класу по кожній освітній сфері. Необхідно обрати сферу та цикл освіти, щоб побачити всі підсумки навчання та приклади задач.
Важливо: платформа функціонує в пробному режимі. Поповнення зразками завдань для різних сфер освіти здійснюється поступово.
Також на платформі для кожної освітньої сфери є провідники з оцінювання, в яких викладачі знайдуть приклади компетентнісних задач і комплексних фінальних робіт для оцінювання підсумків навчання.
Як платформа полегшить роботу вчителя?
Платформа створена з метою економії часу освітян. Тут все зібрано в одному місці: держстандарти, типові програми, концепції сфер, зразки задач.
Зручний пошук і фільтри допомагають оперативно знайти потрібне – достатньо обрати освітню сферу, цикл і при необхідності додати фільтр за наскрізними вміннями чи ключовими компетентностями. Платформа створена якраз для того, щоб допомогти викладачам структурувати роботу згідно стандарту.
У деяких задачах є зразки міжпредметної інтеграції та конкретні формулювання задач, які можливо одразу застосувати на уроці чи адаптувати до власної теми.
Які види матеріалів доступні?
На платформі присутні різноманітні види практичних матеріалів. Насамперед платформа показує зв’язки між результатами навчання, ключовими компетентностями та наскрізними вміннями, надає приклади питань і задач для їх формування.
Інтерактивні засоби з фільтрами дають можливість бачити, як компетентності розвиваються з 1 до 12 класу в різних сферах, і знаходити конкретні зразки формулювання задач для кожного результату навчання.
Для кожної освітньої сфери запропоновано методичні матеріали щодо впровадження компетентнісного підходу до оцінювання в 5–9 класах НУШ. У галузевих провідниках зі спільною назвою «Як оцінювати в НУШ» об’єднані теоретичні основи з практичними інструментами, запропоновані переліки видів навчальної діяльності, що безпосередньо спрямовані на формування та оцінювання результатів навчання, надані зразки підсумкових робіт з детальними схемами та критеріями оцінювання.
Окрім того, платформу поступово поповнюють готовими навчальними матеріалами. Зокрема, для природничої сфери, мистецької освіти та STEM-напряму незабаром додадуться конспекти уроків, презентації та робочі листи для учнів і учениць, які можливо застосовувати безпосередньо в освітньому процесі.
Як технічно користуватися платформою?
Реєструватися не потрібно – просто відкрийте сайт і пролистуйте сторінку вниз. Ви побачите розділи з описом політики «Освіта для життя», блок «Освітні галузі» з усіма предметами, а нижче – пояснення, як користуватися платформою.
Також на головній сторінці можливо натиснути три риски справа зверху і обрати «Освітні галузі», «Державні стандарти / освітні програми» чи «Інтерактивний держстандарт / поступ». Якщо ви обрали останнє, далі скористайтеся вкладками та фільтрами (Освітня сфера, Освітній рівень, Цикл, Наскрізні вміння, Ключові компетентності) та натисніть «Застосувати фільтри».
Як знайти потрібні задачі для свого предмету чи класу?
Перейдіть на платформу educationforlife.mon.gov.ua та скористайтеся фільтрами у верхній частині сторінки:
- Освітня сфера (математична, мовно-літературна, природнича тощо);
- Освітній рівень – оберіть ступінь освіти (початкова, базова середня, профільна середня);
- Цикл – оберіть конкретний цикл навчання (наприклад, 5–6 класи, 7–9 класи);
- Наскрізні вміння – якщо потрібні задачі на розвиток певних навичок (критичне мислення, співпраця тощо);
- Ключові компетентності – оберіть компетентність, котру бажаєте розвивати.
Комбінуйте фільтри за потребою та натисніть «Застосувати фільтри». Платформа покаже підсумки навчання.
Наприклад, потрібно знайти задачі з математики для 6 класу на розвиток критичного мислення. Що потрібно робити?
Обрати фільтр Освітня сфера → «Математична», обрати фільтр Цикл → «Цикл 5–6», обрати фільтр Наскрізні вміння → «Критично і системно мислити», натиснути «Застосувати фільтри». Платформа покаже результат навчання для 6 класу та приклади формулювання задач: «Запропонуй інший метод розв’язання (наприклад, арифметичний)», «Запропонуйте два способи розв’язання задачі: за допомогою складання рівняння та методом підбору».
Чи може платформа частково замінити чи доповнити підручники?
Платформа не замінює підручники, а доповнює їх. Платформа – це допоміжний інструмент для викладача, що допомагає орієнтуватись у стандартах та створювати компетентнісно-орієнтовані задачі.
Чи обов’язково користуватися платформою, чи це добровільно?
Користування платформою цілком добровільне. Платформа створена як підтримка для викладачів.
Платформа – це бібліотека корисних матеріалів, до якої можливо звернутися за необхідності.
Хто розробляє контент платформи та яким чином перевіряється його якість?
Контент платформи розробили експерти, викладачі-практики та методисти, котрі брали участь у створенні концептуальних основ освітніх сфер НУШ (знайти концепції можливо на educationforlife.mon.gov.ua, вкладка «Освітні галузі»).
Усі матеріали проходять експертну перевірку, що гарантує їх відповідність чинним освітнім стандартам.
Як інтегрувати платформу в уже наявні робочі процеси (розклад, звіти, календарні плани)?
Платформа не пов’язана з АІКОМ, календарним плануванням чи звітністю. Ваш звичний робочий процес залишається таким самим. Розглядайте платформу як додаткове джерело ідей. Коли готуєтесь до уроку, можливо зайти туди за прикладами.
Платформа не змінює усталені робочі процеси викладача, а навпаки – підтримує та спрощує щоденну роботу. Її зручно застосовувати як допоміжний інструмент на різних етапах освітнього процесу. Зокрема, під час складання календарного плану – для добору результатів навчання, ключових компетентностей, наскрізних вмінь і прикладів видів діяльності, що дає змогу структурувати планування та уникнути дублювання.
Чи передбачені навчальні інструкції чи відео, котрі пояснюють, яким чином користуватися платформою?
Так. Зараз готується підтримка для користувачів: детальний гайд із покроковими інструкціями, щоб було зрозуміло, де що розміщено.
Також запрошуємо усіх зацікавлених на серію вебінарів про концепції освітніх сфер, де окремо для кожної сфери буде продемонстровано, як можливо застосовувати платформу «Освіта для життя». Долучитися можливо, зареєструвавшись за посиланням.
Платформа зараз у тестовому форматі, і команда поступово додає нові матеріали. Викладачі та методисти можуть стати співтворцями банку компетентнісних задач, поділившись напрацюваннями та ідеями через пошту [email protected]. МОН відкрито до зворотного зв’язку та пропозицій щодо вдосконалення платформи.
ПЕРЕЙТИ НА ПЛАТФОРМУ
Міністерства освіти і науки.
Источник: osvita.ua
