Правда про Global Teacher Prize Ukraine: руйнуємо міфи

Правда про Global Teacher Prize Ukraine: руйнуємо міфи - INFBusiness

До 8 липня триває прийом заявок на щорічну премію для вчителів Global Teacher Prize Ukraine. Найкращий вчитель цього року отримає 1 000 000 млн грн для власного освітнього проєкту та вирушить у подорож на Світову премію Global Teacher Prize. Подати заявку на національну Премію може педагог практик, який працює у школі або професійно-технічному закладі. Немає обмежень ні щодо регіону проживання, ні стажу чи віку вчителя/-ки. Попри це, Премія оповита міфами і стереотипами, що базуються на «міських легендах», а не фактах. Ми зібрали п’ять найпоширеніших міфів, щоб їх розвінчати. І дати вам 5 вагомих причин податися на Премію просто зараз.

Правда про Global Teacher Prize Ukraine: руйнуємо міфи - INFBusiness

Міф перший.

Премія — лише для вчителів поважного віку із
величезним стажем, це не для молодих

Учителька Валерія Гукова, відзначена Global Teacher Prize Ukraine 2022, теж думала, що на премію подаються лише зрілі фахівці з досвідом у 10+ років. У Вікторії його не було, тому анкету заповнила «ні на що не розраховуючи».

Правда про Global Teacher Prize Ukraine: руйнуємо міфи - INFBusiness

«Виявилося, що Освіторія і GTPU насамперед шукають і нагороджують проактивних та закоханих у професію вчителів, а тут вік і стаж не важливі», — каже Валерія.

Учительську професійну нагороду Global Teacher Prize Освіторія привезла до України у 2017 році. Відтоді у її національній версії взяли участь понад 13 тисяч педагогів усіх вікових категорій.

Наймолодшому вчителю премії цьогоріч виповнилося тільки 24. Це відзначений Global Teacher Prize Ukraine 2023 Петро Сітек зі Львова.

Правда про Global Teacher Prize Ukraine: руйнуємо міфи - INFBusiness

«Моя відзнака доводить, що організатори розуміють важливість роботи молодих учителів і хочуть надати їм платформу, щоб бути почутими», — переконаний Сітек.

Global Teacher Prize Ukraine не обмежена віком чи стажем. Вона оцінює професійні досягнення, інноваційність та вплив на навчання, а не кількість років роботи. Ба більше, премія доводить, що молоді вчителі можуть бути винятковими професіоналами з унікальними підходами та ідеями.

Правда про Global Teacher Prize Ukraine: руйнуємо міфи - INFBusiness

«В Україні вже сформувалося ціле покоління молодих вчителів, які прийшли в професію за покликанням та роблять свою роботу винятково! І Премія — для того, щоб підтримати їхній кар’єрний та життєвий вибір, дати нові можливості. Йдеться і про номінацію Молодого учителя, яка відкриває таланти серед учителів до 30 років, але не лише. Двоє з наших переможців — Сашко Жук та Артур Пройдаков — на той час були ще молодими вчителями, що не завадило їм стати найкращими у своїй справі! Вік не має значення, а досвід вимірюється не роками, а інтенсивністю творчої праці. Тому запрошуємо усіх педагогів, хто має 18 років, до участі — це єдине вікове обмеження Премії!» — закликає засновниця Global Teacher Prize Ukraine Зоя Литвин.

Правда про Global Teacher Prize Ukraine: руйнуємо міфи - INFBusiness

Міф другий.

Премія — тільки для вчителів із великих міст

Непоодинокою є думка, що сільському вчителю на премії нічого робити. На щастя, Іван Верещака, вчитель інформатики та астрономії з маленького села Чулаківка, що на Херсонщині, про це не думав.

Правда про Global Teacher Prize Ukraine: руйнуємо міфи - INFBusiness

«Не звертав уваги на відмовки та міфи щодо участі в премії. Сміливо робив свою справу. Мною керував спортивний інтерес (а чим я гірший від інших), історії інших вчителів, які успішно подолали складнощі та стали фіналістами, учні, що надихали на звершення», — пригадує пан Іван, який увійшов до десятки найкращих учителів України за версією GTPU 2020.

Національна премія не обмежена географічними межами. Вчителі з будь-яких регіонів України мають право та можливість податися на неї. Участь учителів із сіл дає можливість дізнатися про їхні унікальні досягнення у роботі з дітьми, які стикаються з викликами, пов’язаними з відсутністю доступу до певних технологій.

«Запрошую усіх вчителів: молодих та з досвідом, з великих міст та з маленьких сіл, з крутих шкіл та звичайних до участі в премії. Закликаю відкинути всі страхи і штурмувати цю вершину, бо ви того варті», — наголошує Верещака.

Правда про Global Teacher Prize Ukraine: руйнуємо міфи - INFBusiness

Міф третій.

Щоб звернути увагу журі, у класі треба влаштовувати шоу і
застосовувати мало не космічні технології

Інновації в освіті — це не тільки про ШІ, інтерактивні дошки чи технології. Журі оцінює не лише інноваційність у викладанні, але й ефективність та творчість педагогічних методів, які можуть застосовувати вчителі і без широкого доступу до технологій. Основний критерій оцінки — вплив саме вчителя на успіхи учнів. А цього можна досягти різними шляхами.

«Інновації часто плутають із технологіями, але це геть різні речі. Новаторство — це бажання та вміння принести щось нове в освітній процес, змінити те, що не працює, знайти нестандартне рішення. Можна мати найкраще оснащений кабінет у світі, але там не буде місця новаторству, а можна не мати нічого, окрім дошки та крейди, і творити справжні дива у класі!» — зауважує Зоя Литвин.

Правда про Global Teacher Prize Ukraine: руйнуємо міфи - INFBusiness

Міф четвертий.

Анкета дуже складна і над нею треба сидіти тиждень

Правда про Global Teacher Prize Ukraine: руйнуємо міфи - INFBusiness

«Заповнення заявки, як у багатьох, у мене відбулося поміж купи інших активностей. В останній день згадав, що заявку не відправив, а залишилось два питання… Швиденько все оформив, а наступного дня мені повідомили, що заявка не завантажилась повністю і попросили оновити інформацію», — посміхається Олександр Жук.

Сам процес подачі заявки, каже вчитель, легкий і не зайняв багато часу (заповнював по два питання, роблячи перерви). Більше часу загалом витратив на систематизацію власних напрацювань. Але водночас, потім це допомогло під час атестації та участі у інших конкурсах: «Премія стимулювала упорядкувати досягнення».

Процес номінації вчителя так само доступний для охочих.

Правда про Global Teacher Prize Ukraine: руйнуємо міфи - INFBusiness

«Мене номінували учні, це було «таємно». Перед цим одна учениця зателефонувала й запитала мою електронну пошту. Я дала гугл та укрнет, а через кілька годин на обидві прийшло повідомлення про номінацію», — пригадує Наталія Рудніцька, одна з десяти найкращих учителів Global Teacher Prize Ukraine 2018.

Коли вчителька побачила форму заявки, зрозуміла, що питання насамперед на усвідомлення власної ролі, як педагога, та аналіз власної місії в професії: «Відповідала щиро з конкретними прикладами зі шкільного життя. Анкету заповнила поступово, роблячи нотатки в телефоні, час від часу доповнюючи».

Пані Наталія радить усім колегам і колежанкам подавати заявку на участь в конкурсі, а якщо виникають питання чи труднощі — організатори премії готові підтримати та відповісти на запитання учасників, щоб спростити процес подачі.

«Якщо в чомусь вагаєтесь — краще звернутись до організаторів. Вони можуть зорієнтувати та підштовхнути у правильному напрямку. Також потрібно пам’ятати, що є велика родина педагогів премії, які потрапляла до ТОП-50, ТОП-10, які можуть дати доцільну пораду, вони завжди відкриті», — додає Олександр Жук.

Правда про Global Teacher Prize Ukraine: руйнуємо міфи - INFBusiness

Міф п’ятий.

Премія — це черговий сертифікат

Премія символізує визнання роботи вчителя та його зусиль для підвищення якості освіти в країні. Навіть сам факт участі допомагає вчителю проаналізувати власну роботу і знайти шляхи для досягнення кращих результатів. А здобуття премії підвищує авторитет, дає педагогу більше можливостей отримати підтримку колег, держустанов і освітніх організацій.

Після Премії, наприклад, переможець Global Teacher Prize Ukraine 2020 Василь Дяків працював з МОН України та освітніми інституціями, прагнучи змінювати елементи освітньої системи, залишаючись людиною, яка щодня спілкується з учнями. Каже, що частина його пропозицій за ці роки повільно, але почала втілюватися. Долучається також до мотиваційних заходів для молодих спеціалістів та студентів педагогічних вишів.

Правда про Global Teacher Prize Ukraine: руйнуємо міфи - INFBusiness

«Дивлячись на очі частини студентів, розумієш, що надія є, — каже Дяків, — співпрацюємо з колегами і ділимося досвідом, розробляємо різноманітні матеріали, які можна використовувати в освітньому процесі».

А Петро Сітек підкреслює: особливо важливою для нього стала можливість бути почутим і показати вчительство, до якого в Україні не звикли — пристрасне, енергійне, готове до змін. Адже таких учителів багато і не лише в приватних школах, переконаний він: «Важливо, створити для них простір розвитку та можливостей, щоб зберегти їх у професії. І я бачу, що GTPU створив цей простір».

Поділитися цією статтею

Источник: www.osvitoria.media

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *