
Педагогічні працівники звертаються до уряду з проханням надати можливість розподілу на підгрупи для вивчення деяких дисциплін у класах, де навчається більше ніж 23 вихованці.
Відповідна електронна заява зареєстрована на вебсторінці Кабінету Міністрів.
Ініціатор петиції Володимир Онацький акцентує увагу на тому, що розподіл є необхідним для забезпечення дітям можливості здобувати якісну та безпечну освіту.
На переконання автора, саме держава повинна створити такі обставини, які б надавали дітям змогу ефективно навчатися, а педагогам — професійно викладати.
«Переповнені аудиторії, відсутність поділу на підгрупи, нестача інвентарю та спортивних залів – це щоденна дійсність. 27 вихованців на занятті з англійської мови, 30 в приміщенні фізики, 25 дітей одночасно з ріжучими інструментами або швейними машинками – це не про безпеку і не про добротність освіти», – підкреслює автор звернення.
Учасники петиції пропонують встановити єдине правило: розподіл класів на підгрупи при кількості понад 23 учні під час вивчення мовних предметів (українська та іноземні), а також на уроках фізичної культури (починаючи з 1 класу).
Також для занять з інформатики передбачити умову один учень = один комп’ютер, тобто якщо в наявності 10 комп’ютерів, то група має бути не більше 10 вихованців.
Крім того, для уроків праці та технологій потрібно передбачити розподіл на підгрупи по 8–10 вихованців (але не більше двох підгруп), враховуючи обсяг наявного обладнання.
Разом з тим, у класах з понад 23 учнями слід запровадити обов’язковий розподіл на підгрупи для природничих предметів (фізика, хімія, біологія) під час проведення лабораторних та практичних робіт.
У старшій спеціалізованій школі пропонується при вивченні профільних дисциплін формувати підгрупи по 8–10 вихованців, допускаючи об’єднання учнів з різних класів (міжкласні підгрупи).
Щодо інклюзивної освіти, то, на думку автора, необхідно зменшувати наповненість класів або вводити ліміти: не більше однієї дитини з особливими освітніми потребами у класі при високому рівні супроводу.
При цьому фінансування такого розподілу здійснювати за рахунок освітньої субвенції.
«Держава повинна забезпечувати фінансування, а не перекладати відповідальність на місцеві бюджети або керівників навчальних закладів. Розподіл класів – це не привілей, а необхідність, яка повинна відповідати світовій практиці. А саме: підгрупи формуються вже при кількості понад 20–24 вихованці, а для практичних і лабораторних занять — навіть менше. Україні не слід відставати від цих вимог», – впевнений автор петиції.
Источник: osvita.ua
