На Каннському фестивалі провели дискусію щодо сьогодення та майбутнього українського кіно в умовах війни

На Каннському фестивалі провели дискусію щодо сьогодення та майбутнього українського кіно в умовах війни - INFBusiness

На Каннському фестивалі провели дискусію щодо сьогодення та майбутнього українського кіно в умовах війни 17.05.2025 17:21 Укрінформ У межах кіноринку Marché du Film Каннського міжнародного кінофестивалю в Американському павільйоні відбулася панельна дискусія «Українське кіно в умовах війни: перспективи та виклики».

Як передає Укрінформ, про це повідомляє Державне агентство України з питань кіно.

На Каннському фестивалі провели дискусію щодо сьогодення та майбутнього українського кіно в умовах війни - INFBusiness

«Подія об’єднала провідних представників української та міжнародної кіноіндустрії для обговорення поточного стану та майбутнього українського кінематографа в умовах повномасштабної війни», – ідеться в повідомленні.

Як зауважили в агентстві, модератором дискусії виступив генеральний директор Київського міжнародного кінофестивалю «Молодість» Андрій Халпахчі, а її програма включала презентації, відеоматеріали та змістовні обговорення, присвячені питанням копродукції, дистрибуції, інституційної підтримки та особливостей кіновиробництва у воєнний час.

На Каннському фестивалі провели дискусію щодо сьогодення та майбутнього українського кіно в умовах війни - INFBusiness

Захід відкрив виконавчий директор Marché du Film Гійом Есміоль, який у своєму вітальному слові наголосив, що міжнародна солідарність та підтримка українських кінематографістів надзвичайно важлива в нинішніх складних умовах.

Своєю чергою заступник виконавчого директора Euroimages Енріко Ваннуччі презентував наявні формати співпраці з Україною та окреслив доступні програми підтримки українських кінопроєктів. «Зобовʼязання фонду — зберігати культурний діалог засобами кіно, попри геополітичні виклики», – підкреслив він.

Під час заходу голова ГО «Укркінофест» Андрій Ногін представив аналітику, підготовлену агенцією Between Media Agency, щодо стану української кіноіндустрії. Зокрема, у виступі порівнювалася динаміка розвитку українського кінопрокату з ринками Центрально-Східної Європи.

«Надзвичайно важливо просувати україномовне кіно на міжнародному рівні», — зазначив він, а також представив очільницю дистрибуції UPHub Катерину Гайдук як експертку цього напряму.

Результати третього року реалізації програми підтримки українського кінематографа підсумував заступник директора з міжнародних та європейських справ CNC France Мішель Плазане. Він поділився успішними кейсами співпраці та окреслив перспективні кроки для подальшого зміцнення галузі.

Також під час панельної дискусії продюсер Пилип Іллєнко поділився практичним досвідом кіновиробництва в умовах війни.

«Одним із ключових викликів є поширення на міжнародних фестивалях фільмів, які, маскуючись під «антивоєнні», фактично транслюють російські пропагандистські наративи та імперські кліше. На жаль, такі проєкти нерідко отримують фінансування навіть у дружніх до України країнах», — зауважив він.

Своєю чергою учасники панелі закликали до критичного осмислення подібного контенту та наголосили на необхідності культурної солідарності з Україною як важливого прояву ціннісної підтримки.

На Каннському фестивалі провели дискусію щодо сьогодення та майбутнього українського кіно в умовах війни - INFBusiness

Як зазначили у Держкіно, кульмінацією дискусії стала презентація офіційного трейлера фільму «ГУР: Код Сікора», яку представив режисер, продюсер, актор і військовослужбовець ЗСУ Ахтем Сеітаблаєв. Стрічка створюється у співпраці з Головним управлінням розвідки Міністерства оборони України та компанією F Films.

Крім цього, у межах заходу продемонстрували відео «Кінематографісти на фронті», що розповідає про митців, які нині служать у лавах Збройних сил України. «Після перегляду всі присутні вшанували пам’ять загиблих українських кінематографістів хвилиною мовчання», – додали в агентстві.

«Українське кіно залишається стійким, незважаючи на надзвичайні виклики війни. Сьогоднішні дискусії довели: навіть під час захисту країни українські митці створюють сильні, важливі історії, і міжнародна підтримка є життєво необхідною для того, щоб ці голоси були почуті у світі», – підсумував Халпахчі.

У Держкіно підкреслили, що захід став важливою платформою для обміну досвідом, презентації нових проєктів і пошуку реальних шляхів міжнародної співпраці на підтримку та промоцію українського кінематографа в умовах війни.

Як повідомляв Укрінформ, режисер Мстислав Чернов особисто представив свій новий документальний фільм «2000 метрів до Андріївки» в межах «Дня України», що відбувся в рамках 78-го Каннського кінофестивалю.

Фото: Держкіно

Каннський кінофестиваль Кіно Україна Війна

Источник: www.ukrinform.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *