У державах, де вдосконалення оплати праці педагогів супроводжувалося структурними реформами та модернізацією фахових вимог, успішність учнів показувала стійке зростання.
Про це заявив очільник Комітету ВР з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак, спираючись на дослідження Всесвітнього банку та Організації економічної співпраці та розвитку.
«Для нас, як для держави, принципово ліквідувати освітні відмінності та досягти рівня європейських країн. Тим паче, враховуючи наш євроінтеграційний вектор. Відповідно до показників PISA, це передбачає 500+ балів за кожним критерієм, у той час як наразі маємо від 428 до 450 балів (інформація за 2022 рік). Дана розбіжність свідчить не лише про потребу поліпшення змісту навчальних програм, а й про збереження кадрового потенціалу в освітніх установах», – підкреслює Бабак.
З його слів, у тих випадках, коли оплата праці вчителя хоча б наближається до середньої по державі, поліпшується і якість навчання, котру учні згодом демонструють на НМТ.
Він також підкреслив, що згідно з даними OECD, країни з найкращими результатами PISA – Фінляндія, Естонія, Канада, характеризуються високими або конкурентоспроможними зарплатами освітян, котрі часто дорівнюють або перевищують середню по країні.
«Збільшення зарплат учителям, безумовно, не універсальний засіб, але переконаний, це один із найважливіших кроків до якіснішої освіти. І якщо додати до цього оновлені стандарти та сучасне устаткування в школах, діти демонструватимуть кращі досягнення. До слова, над останнім продовжуємо активно працювати – у форматі формування мережі природничих лабораторій по країні», – зазначив голова профільного парламентського комітету.
Він також висловив упевненість, що збільшення оплати праці стане визначальним поштовхом для розвитку української освіти за останні десятиріччя.
«Підкреслюю, це не меценатство, не популізм, не віддача боргу. Це розсудлива та правильна політика держави. Ми повинні це реалізувати», – акцентував Бабак.
Источник: osvita.ua