
Активізація роботи без належної підтримки фінансами та уникнення забезпечення гарантій лише загострить дефіцит кадрів, з яким стикається українська школа в умовах воєнного стану.
На цьому акцентує увагу заступник очільника Профспілки працівників освіти і науки Сергій Романюк.
З його слів, неприпустимо збільшувати обсяг роботи педагогів без фінансового підґрунтя.
Романюк відзначив, що додаткові чотири години праці на тиждень – це додає 22,2% до сумарного обсягу роботи вчителя, тобто по суті обсяг роботи для вчителя зросте більш ніж на п’яту частину.
«18 годин – це обсяг роботи, безпосередньо пов’язаний з проведенням уроків, коли вчитель працює напряму з учнем. Але є ще значна частина неврахованої роботи: підготовка, оцінювання, розробка уроків. І, на жаль, ці години ніхто не враховує. У нас вважають, що можна просто призначити вчителю 22 чи 24 години. Окрім активізації роботи, тут більше нічого немає», – наголосив Романюк.
Він нагадав, що народні обранці пропонують збільшити обсяг роботи до 22 годин, щоб нібито забезпечити збільшення заробітної плати до 20–32 тисяч грн.
Але, на думку заступника очільника Профспілки, без реального фінансування подібна ініціатива трансформується лише у збільшення роботи без адекватної оплати, адже навіть за найбільш оптимістичними розрахунками це виглядає малореальним.
«Погляньте на показники проєкту Державного бюджету-2026 до другого читання – там відсутні кошти на збільшення заробітних плат до рівня трьох мінімальних навіть за умови скорочення 70 тисяч педагогічних працівників. Такі кошти просто не передбачені», – підкреслив Романюк.
Телеграм-каналі Освіта.ua.
Источник: osvita.ua
