Як змінювалась і набувала популярності послуга MNP упродовж майже 6 років від запуску, як вона працює зараз і чи є потенціал для її подальшого зростання – 24 Канал розбирався далі.
Дивіться також Доступно та економно: в lifecell підказали, як вигідно користуватися зв’язком та інтернетом
Що таке MNP
MNP, Mobile Number Portability, портація мобільних номерів – це послуга перенесення мобільного номера абонента від одного оператора до іншого. Фактично, це свобода споживачів обирати для себе найкращого серед них без втрати звичного номера. Ця послуга дає можливість залишатися на зв’язку з рідними, друзями та партнерами, змінюючи мобільного оператора швидко і без зайвих клопотів.
Запроваджена в Україні у травні 2019 року, MNP стала рушійною силою конкуренції. Вона певним чином стимулювала операторів покращувати свої тарифи, якість зв’язку та рівень обслуговування, аби не втрачати абонентів. Водночас саме для тих користувачів, які замислюються над можливістю переходу, почали вибудовувати цілі стратегії для залучення.
Розвиток MNP
В Україні можливість переносити номер до іншого оператора з’явилась пізніше, ніж в багатьох країнах світу. Користувачі також поступово усвідомлювали свої переваги від такого підходу. Динаміка зростання стала більш помітною з 2022 року.
За даними НКЕК (Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері електронних комунікацій), які були оприлюднені у звіті за 2024 рік, у 2022 році кількість користувачів, що перенесли свої номери до інших операторів, дорівнювала 71,3 тисячі абонентів.
У 2023 році таких операцій було вже 143,8 тисячі. А у 2024, якщо порівнювати з 2022 роком, охочих скористатися MNP було вже у п’ять разів більше – 340,6 тисячі абонентів. У 2025 році послуга продовжує набирати популярності: у січні – березні вже перенесли 246 132 номери – це в 4,7 раза більше, ніж за аналогічний період 2024 року.
Звіт Українського державного центру радіочастот (УДЦР) / Інфографіка, надана 24 Каналу.
Звіт НКЕК за 2024 рік / Інфографіка, надана 24 Каналу
Загалом, від моменту запровадження послуги у 2019 році українці перенесли майже 983 тисячі номерів, і понад 70% з них – до lifecell.
Чи сформувався за цей час попит на MNP? Безперечно! Понад 950 тисяч українців вже скористалися послугою. Вони обрали для себе ті умови, які вважали кращими.
Це означає, що клієнти хочуть від мобільного зв’язку гнучкості та свободи вибору постачальника послуг. Відповідно, сам сервіс, який вже отримав базу прихильників, має працювати так, щоб забезпечувати належну якість: бути максимально простим, швидким та зручним, аби формувати позитивний клієнтський досвід.
Як змінюють стратегії оператори
Мобільні оператори, ймовірно, побачили у послузі MNP реальний інструмент, який може впливати на зростання абонентської бази. Відтак, вони приділяють більше уваги і якості своїх послуг, і умовам їхнього надання, тобто тарифним пропозиціям і різноманітним акціям для підключення абонентів, які хочуть перенести номер до іншого оператора. Як правило, вони виглядають достатньо привабливо як за ціною, так і за наповненням.
Наприклад, Київстар пропонує абонентам, які переносять свої номери, тарифні плани вартістю від 220 гривень (LOVE UA Магніт), Vodafone Україна – від 200 гривень (Vodafone Red Turbo, Vodafone Red Start), lifecell – від 190 гривень (Максі).
Коли користувач обирає оператора, на ринку зростає конкуренція і саме це є причиною прагнень телеком-компаній надавати кращий сервіс і забезпечувати більше переваг для своїх абонентів.
Що покращилось для користувачів з прогресом MNP
Важливу роль у розвитку та вдосконаленні MNP відіграє НКЕК. Зокрема, регулятор системно усуває зайві бар’єри та впроваджує сучасні рішення, аби покращувати послугу, і зробити користування MNP простим, швидким та зручним для всіх. Для цього вже реалізовано кілька ключових змін:
- One Shop Process – можливість подати заявку на перенесення номера безпосередньо у нового оператора, без потреби звертатися до старого. Це зробило процес простішим та швидшим;
- з 1 січня 2025 року голосове повідомлення при дзвінку на перенесений номер було замінене коротким звуковим сигналом – це зробило сприйняття послуги більш комфортним для користувачів. Також таке рішення допомогло не перевантажувати кожен дзвінок, який надходить на перенесений номер.
Проте для справжнього прориву потрібні подальші зміни, адже деякі з наявних обмежень поки ускладнюють досвід абонентів та звужують їхні можливості. Вони можуть впливати на рішення скористатись послугою.
Зокрема, абоненти можуть подавати заявки лише в робочі години – з 8:30 до 17:30 (понеділок-четвер) та до 16:30 (у п’ятницю). У вихідні послуга недоступна. Як наслідок:
- процес перенесення номера часто розтягується на кілька днів і абоненти, які хочуть змінити оператора в день закінчення пакета послуг, змушені робити додаткове поповнення, бо не встигають перенести номер за 1 день;
- тривалий процес створює незручності, особливо для людей похилого віку, що живуть віддалено від спеціалізованих магазинів і не можуть здійснити перенесення самостійно, а потребують допомоги консультантів в магазині.
Так, за інформацією одного з операторів, 27% заявок, які подали йому у 2024 році не встигли обробити вчасно і частину з них вимушено скасували через занадто тривале очікування. Фахівці цього оператора у лютому 2025 року провели власне дослідження, метою якого було краще зрозуміти очікування абонентів.
Серед 847 опитаних 87% висловлювались на користь скорочення часу в процедурі перенесення номерів до 2 годин. А серед 4751 абонента значна частина прагне більшої зручності: 89% хотіли б мати можливість переносити номер у вихідні, 74% – користуватись послугою не лише в робочі години, а й поза ними, тобто до 09:00 або після 18:00.
Як зробити перенесення номерів ще зручнішим
Активність абонентів упродовж 2024 року і на початку 2025 показала, що MNP має майбутнє на українському ринку. Утім, яким воно буде, залежить від того, наскільки вдасться задовольнити запит потенційних користувачів. Тож, аби залишати цю послугу в зоні їхньої уваги, варто:
- Скоротити час перенесення номера – наприклад, до 2 годин.
- Запровадити обробку заявок у вечірні години.
- Зробити перенесення номера доступним у вихідні.
Якщо такі зміни на тлі зростаючого попиту на послугу MNP впровадять найближчим часом, то 2025 рік може показати ще більш вражаючий результат за кількістю абонентів, які скористаються перенесенням номера до іншого оператора.
Повʼязані теми:
Новини УкраїниПАРТНЕРКИ
lifecell
Источник: www.24tv.ua