Освіторія: Хто та як творить майбутнє української освіти

Освіторія: Хто та як творить майбутнє української освіти - INFBusiness

Освіторії — 11 років. Наша місія — робити українську освіту сильною, стійкою та працювати з її швидко змінюваними викликами. Ми створюємо інноваційні освітні продукти та реалізуємо проєкти, що допомагають мільйонам українських дітей отримувати доступ до якісної освіти під час війни. А ще формуємо спільноту освітян майбутнього. Саме вони навчають покоління українців, які будуть відбудовувати Україну після нашої омріяної перемоги. У спеціальному матеріалі розповідаємо про те, як проєкти Освіторії впливають на стійкість освіти в умовах війни.

«ОСВІТОРІЇ» — 11: ПРОЄКТИ НАШОЇ СИЛИ

🟩🟨

💪 Надихаємо освітян

Освіторія: Хто та як творить майбутнє української освіти - INFBusiness

Зоя Литвин

▶️ Онлайн-платформа О.Університет

▶️ Книга «Жити, щоб навчати»

▶️ Застосунок «Вивчаю-не-чекаю»

— Стійкість освіти — це здатність стабілізуватися на хиткому ґрунті та мінімізувати наслідки війни. Це ключове, адже війна впливає на всі сфери життя, і ми повинні цей вплив компенсувати, а в ідеалі — ще й планувати розвиток, бо освіту не можна поставити на паузу, — розповідає очільниця ГС «Освіторія» Зоя Литвин.

Стійкість проявляється і в продовженні реформи НУШ, до якої ми залучені від самого початку, і в проєктах Освіторії, аудиторія яких уже перевищила кілька мільйонів користувачів. А також — у героїчних історіях окремих учителів, які евакуювали дітей, рятували школи, чинили опір окупантам, відновлювали навчання в надскладних умовах. Ми зібрали ці історії в книгу «Жити, щоб навчати» , бо вони заслуговують залишитися в пам’яті нашої країни.

Як Освіторія змогла бути корисною? Вирішальними стали два фактори: наш досвід у забезпеченні доступу до якісної освіти та наша експертиза в освітніх інноваціях та інструментах — онлайн-навчанні, гейміфікації тощо. Це дало змогу ефективно працювати і пропонувати проєкти на кшталт «Вивчаю-не-чекаю»  для початкової школи та Всеукраїнської школи онлайн для середньої та старшої. До речі, і застосунок ВнЧ, і платформа ВШО стали інструментами не лише онлайн-навчання, а й емоційної підтримки у перші місяці війни. О.Університет, наша онлайн-платформа для навчання вчителів, запрацював у 2022 році, і перші курси з’явилися вже під час повномасштабної війни. Можу з упевненістю сказати, що вони відповідали потребам вчителів, адже зараз з нами навчаються вже понад 123 тисячі освітян. До речі, у топі — курс про емоційну підтримку.

Для мене найважливіше в наших проєктах — це надія і віра, які вони дарують. Я бачу, що наші зусилля не марні, знаю, що варто продовжувати роботу, бо завдяки освіті Україна має завтра, і воно буде щасливим і успішним. Кожна краплина зусиль тих, хто навчає, і тих, хто навчається, має значення.

💪 Відновлюємо навчання під час війни

🟩🟨

Школа у тебе вдома

Освіторія: Хто та як творить майбутнє української освіти - INFBusiness

Анна Сидорук

▶️ Всеукраїнська школа онлайн

— Кожен проєкт Освіторії має значний вплив на систему освіти, її розвиток та посилення стійкості. Але найзатребуваніший освітній продукт останніх років — Всеукраїнська школа онлайн, — розповідає виконавча директорка ГС «Освіторія» Анна Сидорук. — У 2020 році в розпал пандемії COVID-19 ВШО стала своєрідним рятівником навчання на карантині та вчасно забезпечила доступ до освіти всім українським учням. А від початку повномасштабного вторгнення росії — це ключова платформа для організації дистанційного і змішаного навчання для сотень тисяч українських школярів.

Освіторія: Хто та як творить майбутнє української освіти - INFBusiness

Цей ресурс із відеоуроками, тестами та матеріалами для самостійної роботи з 18 основних предметів використовують для навчання понад 200 000 вчителів. Цифри говорять самі за себе: там, де є українські діти, є і користувачі ВШО. А це — користувачі з більш ніж 80 країн світу, включно з 6 000 дітей з тимчасово окупованих територій.

Дуже пишаюся й тим, що під час війни Освіторія продовжує підтримувати освітні реформи держави, такі як Нова українська школа, і формувати потужні партнерства задля розвитку і навчання вчителів.

За підтримки UNICEF команда Освіторії провела тренінги та організувала участь у навчальних програмах для понад 50 000 українських учителів з подолання освітніх втрат і цифровізації. Ці ініціативи винятково цінні й формують стійкість української освіти.

🟩🟨

Премія для вчителів-лідерів,
які змінюють світ навколо себе

Освіторія: Хто та як творить майбутнє української освіти - INFBusiness

Надія Грачова

▶️ Global Teacher Prize Ukraine

Це щорічна національна премія для вчителів — агентів освітніх змін. У 2024 році вперше за роки широкомасштабної війни премія повернулася до звичного формату — з червоним хідником для освітян та нагородженням найкращих учителів у прямому етері. Це наш спосіб підвищувати престиж професії педагога в Україні та голосно говорити: #вчителіважливі.

— За останні роки національна премія Global Teacher Prize Ukraine стала справжньою опорою для освітянської спільноти України, — розповідає очільниця проєкту Надія Грачова. — Вона про повагу до вчителів і визнання їхньої праці в умовах численних викликів. Педагоги продовжують виховувати майбутнє нашої країни, і щороку ми ділимося їхніми натхненними історіями. Цим не лише підвищуємо престиж професії, а й змінюємо ставлення суспільства до вчителів, адже демонструємо важливість їхнього внеску в розвиток України.

За роки існування премії нам надіслали понад 21 000 заявок і номінацій. Навіть у 2024 році, попри складні умови, ми отримали величезну кількість анкет.

Коли ми говоримо про премію — це навіть не про грошову винагороду чи статуетку, це про дружню спільноту, яка розвивається з 2017 року. Наші фіналісти стають амбасадорами премії. Ми постійно підтримуємо зв’язок із ними, створюємо спільні проєкти. Вчителі теж підтримують одне одного, діляться своїми ідеями, розвиваються та втілюють спільні кроссекторальні ініціативи. Це сприяє публічності. Коли у профілі вчителя з’являється позначка про перемогу чи участь у премії, це позитивно впливає на репутацію і відкриває нові професійні можливості.

Один із яскравих прикладів успіху — історія Артура Пройдакова. Учитель української мови та літератури переміг у 2021 році та увійшов до десятки найкращих вчителів світу. Завдяки премії Артур не тільки здобув визнання на міжнародній арені, а й розвинув свої професійні можливості — він став виконавчим директором освітньої фундації.

Премія Global Teacher Prize Ukraine надає ресурси для реалізації освітніх проєктів, які покращують освіту у громадах та регіонах країни. Наприклад, Максим Гвоздецький у 2024 році записав освітній серіал «Фізика в реальному житті». Вікторія Душина здійснила свою мрію, створивши розвивально-ресурсний осередок у дитячому садочку Харкова. Юрій Гайдученко, викладач зарубіжної літератури, української мови та літератури, заснував ГО і допомагає колегам, які служать у Збройних Силах України. А Паул Пшенічка, переможець 2017 року, став першим учителем, який виступив із трибуни Верховної Ради, наголошуючи, що витрати на освіту — це інвестиції в майбутнє.

🟩🟨

Варточит із сотнями інструментів
та ідей для натхнення освітян

Освіторія: Хто та як творить майбутнє української освіти - INFBusiness

Катерина Кисельова

▶️ Освіторія.Медіа

Пишемо не нудно про освіту та виховання. Провідне українське ЗМІ про освіту та виховання читають близько 5 мільйонів осіб на рік. Інформуємо про освітні зміни, глибоко аналізуємо, розслідуємо, надихаємо навчати та навчатися.

— Стійкість освіти… Для мене це дуже конкретні цифри та відсотки. Такі, наприклад, як зростання кількості дітей, що навчаються офлайн, — розповідає головна редакторка Освіторія.Медіа Катерина Кисельова. — Пригадайте, як у 2023 році нам складно було навіть уявити очне навчання під час війни. Цього року за парти повернулися на 17% більше дітей, ніж попереднього року. А батьки вважають школи острівцями відносної безпеки, бо там діти точно спускаються в укриття під час повітряних тривог. І навіть в укриттях про їхній розвиток та ментальний добробут дбають.

Як головна редакторка Освіторія.Медіа я маю можливість відстежувати настрої та пріоритети наших читачів. За роки повномасштабної війни найбільш читаними матеріалами на нашому ресурсі є статті про успішний мотиваційний лист та про ШІ в освіті. Це також свідчить про стійкість української освіти: адже молоді люди прагнуть вступити в омріяний університет, а вчителі, попри тривоги і блекаути, опановують новітні технології, щоб робити свої уроки сучасними та ефективними. І, звісно, наш матеріал про українську лайку. Показники цієї статті зростають з кожною наступною атакою шахедів. І це також про стійкість та освіту, бо наші читачі вчаться проклинати ворога вишуканою українською!

Відколи почалася повномасштабна війна, ми в Освіторія.Медіа вирішили, що будемо таким собі генератором для освітян: ми щодня публікуємо матеріали, що надихають вчити і вчитися, дають учителям конкретні інструменти для їхніх уроків, показують ефективний закордонний досвід. Стійким є те, що тримається на міцних опорах. Я вірю, що ми підсилюємо найважливішу опору освіти — вчителів та освітян.

💪 Сприяємо професійному розвитку вчителів

🟩🟨

Учительський Lifelong Learning осередок

Освіторія: Хто та як творить майбутнє української освіти - INFBusiness

Юрій Гайдученко

▶️ Тренінговий центр Освіторії

Це місце для розвитку, навчання та натхнення освітян. Ми створємо та проводимо найефективніші та найцікавіші тренінги — як наживо, так і онлайн. Залучаємо найкращих експертів у галузі та організовуємо масштабні освітні події в країні. Саме тут проактивні вчителі гуртуються в спільноту однодумців.

— Стійка освіта — та, що швидко адаптується до численних викликів і забезпечує безперервне навчання навіть в екстремально складних умовах, — стверджує програмний директор Освіторії Юрій Гайдученко. — Тренінговий центр Освіторії вже кілька років підтримує стійкість української освіти через якісні проєкти. У 2024 році понад 10 000 освітян приєдналися до різних програм підвищення кваліфікації. Один із таких проєктів — онлайн-марафон «Навчаємо, надихаємо, перемагаємо», у якому взяли участь понад 1500 педагогів. Ми допомагали вчителям підготуватися до нового навчального року та адаптуватися до викладання в надскладних умовах.

А фестиваль освіти «Вчителі майбутнього 2024» , що відбувся 20–21 червня у Львові, став потужною платформою для обговорення цих питань. Захід зібрав понад 2500 учасників і об’єднав їх темою «Сила освіти під час війни». Учасники відвідали понад 100 подій (панельні дискусії, лекції та майстер-класи), які допомогли знайти нові рішення для підтримки шкіл і учнів у кризових умовах.

Тренінговий центр Освіторії активно підтримує стійкість української освіти і через проєкти, які допомагають підвищити професійну компетентність учителів. Наш проєкт «Педагогічний навігатор» спрямований на розвиток учителів-інтернів та студентів випускних курсів педагогічних університетів. Учасники програми отримують підтримку від фіналістів та переможців Global Teacher Prize Ukraine, які стають наставниками і діляться своїм досвідом.

«Педагогічний навігатор» інтегрує найкращі світові практики, зокрема фінський підхід до наставництва, та допомагає молодим педагогам стати впевненими у своїй ролі, дає їм інструменти, як збільшити зацікавленість учнів, а також розвинути навички роботи з особливими потребами та складними ситуаціями.

💪 Допомагаємо подолати освітні втрати

🟩🟨

Максимум практики, щоб закривати навчальні прогалини

Освіторія: Хто та як творить майбутнє української освіти - INFBusiness

Альона Цибульська

▶️ «Наздожнемо: курс із подолання освітніх втрат» — проєкт за підтримки UNICEF

— Обличчя стійкості освіти в Україні — це наші вчителі. Вони не лише вболівають за своїх учнів, а й усупереч усьому знаходять час на власне навчання! — ділиться Альона Цибульська, директорка департаменту розвитку та натхнення вчителів Освіторії. — Уявіть: після насиченого робочого тижня вчителі приходять на наші тренінги, тому що прагнуть навчитися, як виявляти освітні втрати і як їх долати. Серед них — вчительки з Маріуполя, які прийшли на очний тренінг у Києві і вперше за 2,5 роки побачили своїх колег наживо. Серед них і директорка школи з Херсону, яка наразі мешкає в Києві, але повертається в Херсон, щоб в очному форматі провести тренінг для своїх колег. А ще — вчительки в поважному віці, які опанували ШІ і тепер мають надійного асистента та ще більше поваги та зацікавлення від учнів.

Тренінги в межах проєкту «Наздожнемо: курс із подолання освітніх втрат» за підтримки UNICEF уже пройшли понад 26 тисяч освітян з усієї України, а онлайн-курси переглянули понад 37 тисяч. І це лише початок. Наша мета — надати вчителям дієві практичні інструменти, які вони щоденно використовуватимуть на своїх уроках, паралельно виявляючи й мінімізуючи освітні втрати. Результат опитування вчителів через кілька місяців потішив нас: 66% учасників спостерігають значний прогрес учнів. І понад 45% учнів зазначили, що їхні прогалини з певного предмета зменшились.

💪 Показуємо світу наших освітніх героїв

🟩🟨

Культурна адвокація української освіти у світі

▶️ Документальний фільм про освіту під час війни

Спільно з українською компанією 2Brave Productions та режисеркою Катериною Горностай Освіторія працює над повнометражною стрічкою про вчителів та учнів, які впродовж повномасштабного вторгнення росії в Україну навчають та навчаються, у тому числі на деокупованих і прифронтових територіях. Стрічка продемонструє вплив війни на освіту в Україні, на життя вчителів та учнів. Фільм стане інструментом, що допоможе звернути увагу урядів, міжнародних організацій та суспільства в цілому на те, що освіта — надважлива сфера.

💪 Створюємо інноваційні EdTech-продукти

🟩🟨

Безкоштовна підготовка до НМТ та ЗНО

Освіторія: Хто та як творить майбутнє української освіти - INFBusiness

Володимир Кисиленко

▶️ iLearn

— Платформа iLearn стала важливим елементом підтримки стійкості української освіти під час війни. Забезпечуючи безоплатні курси, вебінари і тести для підготовки до Національного мультипредметного тесту (НМТ), iLearn надає учням можливість продовжувати навчання, навіть коли доступ до формальної освіти та репетиторів обмежений, — розповідає технічний директор Освіторії Володимир Кисиленко. — В умовах, коли багато дітей були змушені покинути свої домівки та втратили зв’язок з навчальними закладами, платформа стала надійним джерелом знань для подолання освітніх втрат, спричинених війною, та підготовки до одного з найважливіших іспитів в їхньому житті.

iLearn дозволяє учням з будь-якого куточка країни, а також тим, хто вимушено виїхав за кордон, готуватися до НМТ у зручному онлайн-форматі, а в умовах вимкнення електроенергії — навіть офлайн. Це особливо важливо для молоді, яка прагне продовжити свою освіту в українських вищих навчальних закладах, попри всі виклики, що постали через війну.

Крім підготовки до складання НМТ, платформа допомагає підтримувати відчуття стабільності в умовах постійної невизначеності. Елементи гейміфікації, інформаційні та розважальні матеріали, конкурси та розіграші, а також постійна підтримка викладачів та команди проєкту допомагають учням зберігати віру у свої сили та майбутнє.

💪 Надаємо адресну допомогу школам

▶️ REducation — штаб невідкладної освітньої допомоги від Освіторія. Ми збираємо заявки від державних закладів середньої освіти, аналізуємо їх і, за можливості, надаємо адресну допомогу. На сьогодні вдалося допомогти у відновленні навчального процесу 46 закладам освіти та 23 000 учнів.

🟩🟨

💪 Будуємо ком’юніті згуртованих учителів

Освіторія: Хто та як творить майбутнє української освіти - INFBusiness

Жанна Дуфіна

▶️ Фестиваль «Вчителі майбутнього»

▶️ Нагорода Освіторія.Медіа Awards

— Я працюю в комунікаціях, і для мене стійкість освіти проявилась насамперед у згуртованості освітньої спільноти, — розповідає Жанна Дуфіна, директорка з PR та комунікацій Освіторії. У березні 2022 року, коли ми розпочали перші ініціативи з відновлення освіти, з усіх куточків країни простяглися невидимі ниточки підтримки — кожен і кожна робили все можливе, щоб допомогти. Цей рух триває досі. Більшість проєктів та ініціатив, які виникли з того часу, були б неможливі без якісних партнерств між державним, приватним та громадським секторами. Я бачу, як одночасно зростають вимоги до такої співпраці: учасники прагнуть зробити її ціннісною, а не створювати зайвий інформаційний шум, адже ресурсу на непотрібні речі зараз просто немає.

Бажання людей об’єднуватися найбільш яскраво я бачу на наших подіях. Ідея відновити фестиваль «Вчителі майбутнього» у Львові під час повномасштабної війни здавалася трохи божевільною у 2023 році, але вже за три тижні після анонсу не залишилося жодного з 2000 квитків. Наступного 2024 року ми зібрали вже 2500 освітян з усієї країни, а понад 200 спікерів приїхали з різних куточків світу. Вони прибули не лише заради навчання — здобувати знання можна якісно і не виходячи з дому. Але живе спілкування, можливість підтримати одне одного і відчути себе частиною спільноти — ось що приваблювало людей. До речі, саме на фестивалі ми вперше вручили нагороду Освіторія.Медіа Awards ініціативам, які найбільше вплинули на освіту під час війни, і сама кількість фантастичних нових проєктів в освіті стала відкриттям.

Це і є надважлива місія Освіторії — створювати спільноту, де можна отримати дієві інструменти для роботи, знайти підтримку та просто бути собою в колі однодумців.

Поділитися цією статтею

Источник: www.osvitoria.media

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *