Яких тільки варіантів адвентів не знають учителі! Зі завданнями у конвертах, з віконцями у будиночках, зі шматочками шоколаду (пригадуєте ідеї?). Нетипові: кулі, кубики (докладніше тут). Бувають і електронні (як тут). А що, як немає сил та часу на все це, а принести свято у клас хочеться? Зібрали для вас 8 ідей для святкового початку кожного уроку.
Важко конкурувати зі святами, що наближаються, адже подумки учні вже далеко від класу? Як їх повернути? Ось прості ідеї на щодень для учнів початкової школи: на останні дні до канікул. Спільне в них те, що досить трохи часу на початку або наприкінці уроку, щоб виконати таке передсвяткове завдання. Головне — пояснити, що така цікавинка очікуватиме на учнів кожного дня. Побачите, з якою цікавістю йтимуть діти до школи, коли всі вже мріють про канікули. Починаємо просто завтра!
13 грудня. Що побажають новорічні предмети?
Є два варіанти, як провести це завдання: технологічний та за допомогою аплікації.
Для останнього учнів треба попросити принести вирізані з журналів, старих листівок 2-3 зображення речей, що асоціюються з Різдвяними святами. Наприклад, новорічні прикраси, ялинка, годинник, подарунки. Складаємо докупи усе, а потім кожен учень бере навмання, що дістанеться (можна для швидкості поділити клас на 2-3 групи). Вчителю краще заздалегідь приготувати папір (листки маленького блокнота або аркуші А4, розрізані на чверті). Кожен учень робить іншому листівку-комікс: клеїть зображення та малює велику «бульбашку», в якій пише звернення й побажання.
Аби діти нікого не забули, розподіліть, хто кому робить листівку, скажімо, за алфавітним порядком. Подумайте разом, як кумедно, з гумором все зробити. Що може порадити однокласниці ялинка? Що хоче нагадати годинник третьокласнику?
Ще веселіше підуть справи, якщо одразу попросити приносити не лише новорічні зображення, а й побутових речей: мобільник, холодильник, зошит. Можливо, у вчителя вони є у роздатковому матеріалі? І він домішає їх потайки, до того як учні тягнутимуть картинки? Цікаві несподіванки очікують адресатів після вручення вітань!
Варіант з гаджетами простіший у виконанні (якщо є така змога). Вчитель заздалегідь допомагає учням встановити у планшети додаток ChatterPix Kids. Та розподіляє, хто кому готує вітання. Вдома вони мають сфотографувати новорічний предмет та побутовий. Тепер дитина записує від імені кожного голосове повідомлення. І — диво, світлини оживають та говорять. До того ж голоси можна зробити кумедними, змінити. Вчителю залишилося на початку уроку виділити час, аби діти дали послухати одне одному ці веселі фотолистівки! Передноворічний настрій забезпечено!
14 грудня. Невидимий подарунок для кожного
Недарма кажуть, що цінують не подарунок, а намір. Якщо замість чогось реального дитина отримає від однокласника уявний презент, це теж може покращити настрій та додати присмак свята. Вправу зручно робити під час «ранкового кола». Кожен по черзі нібито вручає невидимий подарунок, показуючи його розміри, форму та різноманітні особливості, коротко називає. Зовсім ідеально, якщо дитина пояснить, чому їй хочеться вручити однокласнику саме цю річ.
Політ фантазії не обмежуємо: це може бути навіть фантастичний предмет або тварина. А той, хто приймає, одним жестом теж обігрує властивості подарунка. Наприклад: «Дарую Денису крила, щоб йому було легко й весело». Денис удає, ніби прикріплює на спину подарунок та змахує руками, ніби літає.
Таку вправу застосовують ті, хто хоче розвинути креативність, стати актором, як у цьому відео. Але освітяни радять її використовувати й просто як гарантований спосіб створення радісної атмосфери.
15 грудня. Вікна замість дошки
Якщо ви дасте завдання усім учням розміститися так, щоб добре було видно вид з вікна, а потім дві хвилини просто дивитися у вікно, вони будуть здивовані. Хто з педагогів не робив зауваження неуважним учням, які дивляться на двір. І ось нарешті це дозволено. Аби діти не сприйняли це як дозвіл робити все, що заманеться, попередьте, що вони отримають завдання по побаченому у вікні. Попросіть учнів відчути красу зими, налаштуватися на передноворічний настрій.
Поділіть дітей на групи (по 2-5) та запропонуйте кожній окреме завдання. Наприклад, такі:
1
Назвіть усе, що побачили за вікном.
2
Які звуки було чутно за ці 2 хвилини?
3
Назвіть усе, що побачили на вікні (для цього вчитель має покласти на підвіконня непомітний предмет, наприклад, шматок крейди або паперу. В ідеалі заздалегідь на скло він прикріпить не в центрі малесеньку новорічну напівпрозору наклейку (сніжинку, зірочку, візерунок). А якщо такої змоги немає, можна намалювати те саме зубною пастою або милом (змити водою це потім можна за лічені хвилини).
4
Якби ви складали казку про побачене, як би вона починалася?
5
У що (чи кого) з побаченого ви б хотіли перевтілитися?
6
Що красивого ви побачили? Що неприємного?
7
Які рухи ви побачили за ці 2 хвилини?
8
На що були схожі хмаринки на небі (якщо їх видно)?
9
Кому або чому ви б хотіли допомогти? Що виправити?
10
Що б ви хотіли сфотографувати на згадку або забрати додому?
18 грудня. Сніжинки добра
Робити сніжинки зі складеного паперу — традиційна забава. Інструкцію легко знайти в інтернеті, скажімо, тут. У п’ятницю запропонуйте учням зробити сніжинки за вихідні та взяти з собою до класу.
На початку уроку кожен учень підпише свою паперову саморобку та напише на ній свій найкращий вчинок за рік, що минає. Допоможіть зробити це всім якомога лаконічніше, можна навіть намалювати символами. Прикрасьте сніжинками клас: повісьте їх на скотчі, на вікні на мильному розчині або за приклеєну нитку на новорічний вінок або ялинкову гілочку. Ці добрі справи учні бачитимуть увесь наступний тиждень. Добро розпочинатиме день, оскільки діти зможуть читати написи, коли входять до класу. Вчителі зазвичай бувають задоволені результатом.
19 грудня. Класний пазл
Принесіть до кабінету пазл з великими елементами, або попросіть зробити це когось з учнів. Деталей має бути не менше, ніж дітей в класі. Пазл може бути новим, старим, саморобним. Учні беруть по елементику, пишуть на папері свої імена, вирізають та клеять. А тепер усі разом збираємо пазл, в якому поєднається увесь клас. Хай у наступному році діти будуть такими дружніми, як міцно тримаються одне одного елементи пазлу!
20 грудня. Веселе опитування
Влаштуйте опитування за тими темами, які діти… не вивчали. Але будуть опановувати у наступному семестрі. Адже радість можуть приносити не лише свята та канікули, а й нові цікаві заняття. Дайте це відчути школярам за допомогою 5-10 цікавих питань. Заздалегідь попередьте, що це не серйозна перевірка знань, а спроба вгадати. Запитайте жартома: можливо, діти вже все знають і не потребують подальшого навчання?
Наприклад, четвертокласників можна запитати, яких законів мають дотримуватися роботи, запропонувати знайти 5/6 від 426 114. Показати ілюстрацію, на якій люди ходять по… величезній ротовій порожнині або дивляться, як працює гігантське серце. Де можна побачити таке? Це учні мають дізнатися з другої частини курсу ЯДС.
21 грудня. День святкових стікерів
Протягом уроку клейте до парт стікери з передноворічними побажаннями. Це можуть бути місця учнів, які щойно відповідали, ті, хто поставили цікаве питання, або випадковим чином, аби забезпечити ефект сюрпризу. Чудово, якщо стікери різнокольорові!
22 грудня. Новорічні герої у класі
Візьміть до класу нехитрі засоби маскування: новорічні шапочки Санти, маски. Поділіть дітей на пари. Один стає казковим героєм, який хоче дізнатися, чого навчають у людській школі. Інший має розповісти, чого він навчився за перший семестр з будь-якого шкільного предмета. Але персонаж розуміє лише дуже прості слова та короткі пояснення, тож саме так і доведеться пояснювати. Якщо є час, діти в парі міняються ролями.
У останні дні й вчитель має розслабитися, вважають педагоги. Впевнені, що й учні розділять вашу насолоду від передчуття свята, якщо відчують її.
ТАКОЖ ЦІКАВО
Адвент і блекаут: запали дитині світло
10 оригінальних ідей для Різдвяного календаря
Вчительський адвент-календар: 15 днів натхнення та корисних сюрпризів
Поділитися цією статтею
Источник: www.osvitoria.media