Основні тези
- Очікувана кількість першокурсників, які отримають фінансування на вищу освіту, скоротилася з 30 тисяч до приблизно 20 тисяч студентів.
- Стипендію першого ступеня у розмірі 17 тисяч гривень може бути присвоєно 13 тисячам осіб, а допомога другого ступеня на 25 тисяч гривень – близько 7 тисяч студентів.
Прогнозована кількість осіб, які отримають фінансування на вищу освіту, знизилася / фото Марії Волошин, 24 Канал
Цього року, як і минулого, випускники з високими оцінками за НМТ мають право подавати заявки на освітні стипендії. Місяць тому у Міністерстві освіти попередньо оцінювали, що кількість таких вступників сягатиме 30 тисяч.
За поточними даними, прогнозована кількість студентів, які отримають фінансування, скоротилася в півтора рази. Цю інформацію опублікував генеральний директор директорату вищої освіти МОН Олег Шаров під час дискусії “Підсумки вступної кампанії 2025 року: виклики, досягнення та перспективи”.
Яка кількість грантів на вищу освіту буде присвоєна у 2025 році?
Наразі найбільший прогноз щодо кількості студентів-першокурсників, які отримають фінансування, становить близько 20 тисяч.
Олег Шаров зазначив, що заявки на стипендію першого ступеня подали 13 тисяч осіб, а на допомогу другого ступеня – майже 7 тисяч студентів.
Представник МОН також наголосив, що фактична кількість отримувачів державної підтримки виявиться нижчою. Це пов’язано з переходом контрактників-пільговиків на бюджетні місця та відмовою деяких студентів від фінансування.
Умови отримання грантів та їх розміри у 2025 році
У поточному році діють такі види державної підтримки:
-
стипендія першого ступеня (17 тисяч гривень) – для тих, хто здав два предмети НМТ на 150 балів (або 140 балів для спеціальностей зі спеціальною підтримкою). Ця категорія не поширюється на окремі напрямки (наприклад, менеджмент, маркетинг, журналістика);
-
допомога другого ступеня (25 тисяч гривень) – для студентів із результатами НМТ від 170 балів. На пріоритетних для економіки спеціальностях сума може збільшитися до 37,5 тисяч гривень завдяки спеціальному коефіцієнту.